V Večeru o pivu

V nedeljskem Večeru 2. julija sva z Normo Bale pisala o pivu. Sam sem izkoristil priložnost, da se spomnim svojega prvega piva, ki sem ga spil “za vajo”, pa se malo razpisal o celi revoluciji okusa, ki je sledila.

Za pokušnjo odlomek:

Spil sem samo polovico. Ni mi bilo všeč. Preveč grenko in preveč vodeno naenkrat. Potem sem se pač vsaj še nekaj petkovih večerov in noči pretvarjal, kako je srkati pivo zame nekaj najbolj normalnega in kako v tem blazno uživam (nekaj sem jih menda celo na skrivaj zlil stran, ko me niso gledali). Potem sem se pa počasi že navadil, ali kaj. Ali razvil okus. Sčasoma celo tako zelo, da danes zelo težko spijem kakšno navadno laško ali uniona, če ni ravno za žejo. Najprej so na Ptuju odprli prvi pub, kjer sem z gimnazijskimi sošolci spil svoje prvo uvoženo angleško pivo, potem sem bil kot študent nekaj dni v Edinburghu pri kolegu, ki je gori delal doktorat iz pivovarstva, in nekaj dni je bilo povsem dovolj, da sem se po prvem šoku povsem zaljubil v razne ale, ipe, stoute … Vsak večer smo obredli pol mesta, da smo poskusili par najboljših znamk lokalnega točenega, pri čemer je imel kolega zmeraj še manjše predavanje iz zgodovine in kemije, ki sem ga poslušal samo z enim ušesom, ker je bilo drugo preveč zaposleno s prakso; s prisluškovanjem klokotanju, šumenju in drsenju zlate ali rubinaste ali naftaste tekočine po mojem grlu. No, potem pa se je v nekaj letih tudi pri nas zgodila eksplozija malih pivovarn in danes skoraj ni lokala, ki kaj da nase, ki ne bi ponujal kakega domačega zvarka, tako da lahko v teh vročih dneh kjerkoli malo posediš in uživaš. Tako kot sem mislil, da bom užival že tistega daljnega dne v mestnem parku.

Hvala, če ste brali!

Imaš mnenje?

