Mentor 2/39 (maj 2018)

Druga številka 39. letnika revije Mentor (februar 2018) je zunaj že tako dolgo, da bo kmalu že tretja. Upam, da ste jo z veseljem odprli, ko ste jo prejeli v nabiralnike ali poiskali v bolje založeni knjigarni ali (šolski) knjižnici. Tematsko je posvečena KNJIGI IN FILMU. Pa se kar sprehodimo skoznjo:

V UVODNIKU z naslovom “Cenzura in ujetost v književno klasiko: slovenska književnost in film pred osamosvojitvijo” Peter Milovanovič Jarh piše o ne posebej produktivnem, prijaznem in uspešnem razmerju med slovensko književnostjo in filmom. (Njegovo besedilo se nadaljuje s pregledom tega razmerja po osamosvojitvi v tematskem bloku.)

LITERATURA prinaša POEZIJO Luke Martina Tomažiča (Svoboda veroizpovedi (Oz); Patologija; Ljubezen v času aidsa; Energetska učinkovitost; Pravica do azilaOsebni podatki in Svoboda govora) in Jasne Janež (Šoping; Ti; Šestka, Vienna; Glagoli življenja II), PROZO Dejana Putrleta (Lebdenje) ter DRAMO Jane Kolarič (Kleopatra se sanka), teksti so seveda objavljeni skupaj z uredniškimi komentarji področnih urednikov Davida Bedrača, Aljoše Harlamova in Barbare Rigler.

V razdelku PREVOD objavljamo prevod odlomka iz Mesta pravljic in čudežev nemškega pisatelja Leanderja Steinkopfa, avtorica prevoda je Tina Štrancar.

TEMATSKI BLOK prinaša tri krajše ESEJE o filmu in knjigi. Prvega je za nas sestavil Igor Harb: Prikazati nepredstavljivo: nova bizarnost v gibljivih podobah; drugega Mito Gegič: Stripe je treba najprej brati!; tretjega pa Peter Milovanovič Jarh: Kravje kupčije in pomanjkanje avtorskega poguma. Privoščite si angažirano in povsem sveže branje.

Ta praznina v slovenskem sodobnem junaku je seveda tudi vzrok za odsotnost kakršne koli historične akcije, saj ni v njem nobene ideje, nobenega koncepta svetà, za katerega bi se bilo vredno boriti – zato verjetno Slovenci še lep čas ne  bomo imeli nobenega pravega političnega filma, filma o osamosvojitvi kot o enkratni historični akciji, o lastni poziciji v svetuitd. Še več, med najbolj uspešnimi, prepoznavnimi koncepti slovenskega umetniškega filma poosamosvojitvenega obdobja so očitno predvsem filmi, ki govorijo ravno obratno – vse je brezveze, brezupna, nesrečna temà province, brezizhodnost in brezveznost bivanja, mizerija, alkoholni delirij, smrt! Nikakršne identitete ni v zgodovinskem podvigu in slovenski državnosti, družbeni realnosti, družbenozgodovinski akciji, ki bi se uresničevala skozi polnovreden aktiven politični subjekt – zato nimamo Slovenci ne prave politike ne političnega filma, ampak je vse bolj podobno »kravjim kupčijam« in infantilnim, kretenskim, slaboumnim »političnim« tv-komedijam in šovom …

Peter Milovanovič Jarh

K INTERVJUju smo tokrat povabili Miriam Drev, pesnico in prevajalko, naslov ima “S pisanjem služimo drugim in služenje je drža skromnosti”, pripravila pa ga je naša stalna sodelavka Gabriela Babnik.

V rubriki MLADI USTVARJALCI IN NJIHOVI MENTORJI David Bedrač bralcem predstavi Ano Košat iz 9. razreda OŠ Prežihovega Voranca Maribor in njeno mentorico Mojco Andrej. V pokušnjo si lahko preberete tudi njune pesmi.

V rubriki ŠOLSKI SPREHODI David Bedrač ocenjuje antologijo Literarna krpanka: prihodnost, ki jo je uredila Nina Medved in v kateri se predstavljajo pišoči od 15 do 30 let.

V rubriki PORTRETI je Veronika Šoster sestavila portret mladega češkega pisatelja Jana Nemca.

V POROČILIH O DOGODKIH Miša Gams piše o 21. slovenskih dnevih knjige v Mariboru – Kaj hudiča je temna snov literature, jezika in naše biti?!; Tia Čiček, Kristina Ferk in Eva Simonič poročajo z Mednarodnega trienala keramike UNICUM 2018 – Priložnosti sodobne keramike; Peter Milovanovič Jarh pa z 68. Berlinala – “Ted Fendt is in the town”.

V POROČILIH O NOVIH KNJIGAH Matej Krajnc predstavlja knjigo Žige Valetiča 80ta – Desetletje mladih.

KRITIKA prinaša šest novih recenzij:

  • Rokerji pojejo pesnike: zbornik poezije (Maribor: Kulturni center Maribor, 2017) – David Bedrač
  • Anja Mugerli: Spovin (Maribor: Litera, 2017) – Klemen Kordež
  • Kristina Kočan: Šivje (Maribor: Litera, 2018) – Miša Gams
  • Petra Kolmančič: Tretja oseba dvojine (Maribor: Založba Pivec) – Miša Gams
  • Denis Škofič: Seganje (Ljubljana: Cankarjeva založba, 2017) – Veronika Šoster
  • Toon Tellegen: Sredi noči. Prevod: Anita Srebnik, ilustracije Mance Post (Dob pri Domžalah: Miš, 2018) – Veronika Šoster

V rubriki glasbenih recenzij, imenovani KOMU ZVONI, XVIII. epizoda, Matej Krajnc piše o albumih Re-Belle (Posvečeno Piaf) Nuške Drašček in Borisa Cavazze (ZKP RTV, 2018), Đoka in Soko gresta v Maroko tria Soklič/Slak/Blaznik (samozaložba, 2018) in Temne sence Luke Gluvića (Gluvić, 2018).

V LITERARNEM SKOVIKU Matej Krajnc reklamira literarne namaze:

»Drame kupuješ za na kruh???«

»Poleg Lovčevih imam celega Smoleta za prigrizke,« je mrmrala Irena, medtem ko si je kljub nerganju odrezala še en kos in segla po ponujenem namazu. »Si jedla Smoleta? Mogoče se moraš malo navadit na okus …«

»Ne, dram še nisem kupovala … Zbrana dela Miheličeve dam pa na mizo, ko prideta vnuka, onadva jesta tiste burger žemlje, a veš …«

In za konec sledi še STRIP Iztoka Sitarja: Počitnice v spomin Mikiju Mustru.

Hvala, če nas berete; če (še) ne, vabljeni k branju!

Imaš mnenje?

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava /  Spremeni )

Google photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google računom. Odjava /  Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava /  Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava /  Spremeni )

Connecting to %s