Jutri na AirBeletrini o Srečku Kosovelu

Najprej manjše opravičilo nekaterim zapostavljenim: Preveč samoumevno sem jemal Facebook kot posrednik med mano in bralci, zato na objave na AirBeletrini, najbolj spremljanem literarnem mediju pri nas, nisem posebej opozarjal na tem blogu. Vsi pač nimate profila na Facebooku, nekateri imate življenje. In za te zadnje bom zdaj v rubriko “pozor” vključil tudi objave na Airu – še posebno, ker gre za tekste, na katere sem navadno najbolj ponosen.

Torej: Jutri bo na AirBeletrini objavljen moj tekst o Zbranih pesmih Srečka Kosovela, ki so v zadnjem mesecu izšla pri Študentski založbi. V bistvu sem skušal narediti en tak manj konvencionalen portret Kosovela in mu dodati krajši zapis/recenzijo omenjene knjige. Kako mi je ratalo, čekirajte jutri.

Pa še snik pik:

Pri izdajah poezije Srečka Kosovela moramo imeti pred očmi, da je bil Kosovel konstruktivist, kot pesnik pa je predvsem konstrukt slovenske literarne zgodovine in založniškega sistema. Toda to, da imamo z njegovo identiteto težave mi, ni še nič usodnega – imel jih je tudi sam. Kot je na nedavni okrogli mizi v okviru Dnevov poezije in vina povedal vodilni kosovelolog dr. Janez Vrečko, se to pač zgodi, ko ima človek več imen kot brazilski nogometaši. Morda se je zato tako obsedeno podpisoval na lističe s svojimi pisarijami – in morda se zaradi tega ni dosti brigal za to, da bi zraven navrgel še kak datum. Vedel je, da bo njegova podoba nekoč večja od zgodovine. Če ne bi umrl od prehlada, ampak bi si recimo pognal kroglo v glavo, bi bil slovenski Kurt Cobain. Kariraste srajce bi lahko ostale, dokler bi bile rdeče barve.

Tekst je, kot vedno, imenitno uredila Manca G. Renko alias Blondie Boss. Ona je tista, ki si lasti kar precej zaslug, da so moji teksti na Airu odlični, kot so.

Več pa torej jutri. Samo na AirBeletrini.

Imaš mnenje?

