dr. Gregor Kocijan o meni kot “dezinformatorju” in “avanturistu”

Odličnost Kmeclovega “Jurčiča” (relevantni odlomek)

“(In še dodatna misel v oklepaju: Pred časom smo v javnem občilu – v Književnih listih – brali mnenje, ki se je zmrdovalo nad obravnavano monografijo. Eden od vzrokov za to je bilo nedvomno premajhno védenje o obravnavanem predmetu in tako je bila javnost dezinformirana o kvaliteti in pomembnosti Kmeclovega dela. Zato bi podobnim piscem priporočal, če se že spuščajo v take »avanture«, da namreč pišejo o visoko kvalitetni strokovno-znanstveni literaturi, da smo čim objektivneje poročajo, medtem ko ocenjevanje prepuščajo drugim, bolj kompetentnim.)”

dr. Gregor Kocijan: Odličnost Kmeclovega “Jurčiča”; v: Slavistična revija, letnik 59, številka 2 (april–junij 2011), str. 236–237. Članek je v celoti dosegljiv tule.

____________________________________________________________________________________

Tale članek sem, kljub temu da sem naročen na Slavistično revijo, na žalost odkril precej prepozno, da bi se mogel nanj kakorkoli odzvati. Jasno je tudi, zakaj – saj v njem nisem niti poimensko naveden. Morda se nanj ne bi odzval niti zdaj, pa sem pred kratkim slišal, da se nekaj podobnega trenutno dogaja tudi nekemu mojemu mlajšemu kolegu. Zato bom zdaj porabil nekaj besed na to temo.

Žalostno je, tako za doktorja Kocijana, ki ga kot strokovnjaka za starejšo slovensko književnost, predvsem pa za kratko prozo, izjemno spoštujem, pa tudi za standarde strokovne revije, kakršna je Slavistična revija, da si privoščijo takšno diskreditacijo na osebni ravni. Namreč, profesor Kocijan me, kot omenjeno, poimensko ne navede, niti ne zapiše naslova članka, da bi imeli bralci možnost, da ga najdejo in preberejo ter si ustvarijo lastno mnenje; obenem pa je to odvzelo možnost meni, da bi članek opazil prej in se nanj ustrezno in pravočasno odzval. Umeščanje celotnega komentarja v oklepaj tega ne popravi; še več, doda mu neko pokroviteljsko in omalovaževalno ost.

Kot da to še ni dovolj (in če pustimo ob strani retorične diskvalifikacije v stilu “mnenje, ki se je zmrdovalo”, “podobnim piscem”, “avanture” itd.), doktor Kocijan svoje negativno mnenje o moji recenziji povsem mimogrede karakterizira zgolj z mojim “nedvomno premajhn[im] védenje[m] o obravnavanem predmetu”, kljub temu da  moj članek (v celoti ga lahko preberete v prejšnjem postu oziroma tule) Kmeclovi monografiji minuse podeljuje zgolj na ravni metodologije, nikakor pa ne na ravni teme! In še tu opozarjam na neke vrste novo relevantnost tovrstnega raziskovanja. Gotovo je torej, da je o “objektivnosti”, ki jo omenja avtor, še težje govoriti, ko akademik ocenjuje knjigo kolega akademika.

Tako v tem primeru kot v primeru mojega nesrečnega kolega, ki sem ga omenjal na začetku, čeprav je takih primerov gotovo še in še, pa so na tak ali podoben način skriti, se jasno kaže eden večjih problemov slovenskega akademskega prostora, kjer avtorji, ki so na istem klinu hierarhične lestvice (profesorji), mirno objavljajo drug mimo drugega tudi povsem nasprotujoče si teorije in mnenja, ne da bi se zapletli v neposredno polemiko; če pa se že, ta hitro preide z ad rem na ad hominem – to pa se zgodi še prav izjemno hitreje in pogosteje, kadar morajo braniti svoje teorije/mnenja/pozicije pred mlajšimi/neakademskimi kolegi.

Skratka, ne moti me, da se dr. Gregor Kocijan z mojim mnenjem ne strinja – pravzaprav, kot lahko razberete že iz zgornjega zapisa, sem eden tistih, ki meni, da nam dobre polemike v znanosti (predvsem v humanističnih znanosti) več kot primanjkuje in da zna le-ta biti dobra pot k izboljšanju teorij, predvsem pa edini način, da se teorija/mnenje/raziskava preveri. Moti pa me način, na katerega se to pri nas pogosto počne – in na katerega to v tem primeru počne profesor dr. Gregor Kocijan. Na način, ki nima nič z znanostjo ali žlahtno tradicijo Univerze.

Imaš mnenje?

